www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

2 RECENSIES


Ik zegen je
Willem en Renée de Vink
Uitgave: Barnabas, Heerenveen
96 pag.
€ 12,95
ISBN 9789085202011
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...
of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl

In dit boek staan veertig zegeningen, waarvan de woorden stuk voor stuk zijn ontleend aan de Bijbel. Ze worden verrijkt met veertig indringende fotoportretten. Uit elk portret spreekt een unieke persoonlijkheid. Want God heeft voor ieder mens persoonlijk zegenrijke woorden in gedachten.
De rijke teksten en sprekende portretten maken dit boek tot een waardevol geschenk voor iedereen die je Gods zegen gunt.


2 . Uitdaging - december 2011 - www.uitdaging.nl 

Vader en dochter maken boek over zegenen

Boekrecensie door redactie Uitdaging


Vader Willem en dochter Renée de Vink hebben samen een bijzonder boek uitgebracht over zegenen.

Willem schreef zegeningen, gebaseerd op teksten uit Gods Woord. Renée verzorgde bij de veertig zegenwensen de indrukwekkende, grote portretfoto's van allerlei soorten mensen. Uit elk portret spreekt een unieke persoonlijkheid.

Het idee achter het boek is dat God voor ieder mens persoonlijk zegenrijke woorden heeft. De rijke teksten en sprekende portretten maken dit boek tot een prachtig geschenk voor iedereen die je Gods zegen gunt.

Willem de Vink is auteur van diverse boeken. Onlangs verscheen de Tienerbijbel. Ook gaf hij al een tweetal dagboeken uit: Goede genade en Genade op genade. Renée de Vink werkt als vormgever bij Deelstra & De Jong en heeft vanuit haar professie veel ervaring met fotografie.

"Zegenen betekent goede woorden uitspreken, die van invloed zullen zijn in ons dagelijks leven”, zegt Willem de Vink in het voorwoord. “Wie kan dat beter dan de Here God? Hij wil niets liever dan ons zegenen, dus waarom zouden we zijn woorden niet gretig aanvaarden? Het schenkt ons enorme verrijking, heerlijke voldoening en groot plezier om zijn zegen te ontvangen en te zien wat die uitwerkt. En het strekt Hem tot eer. Dus als Hij zegt: `Ik geef je mijn zegen, zeg je volmondig: `Graag',” aldus De Vink.

God is er volgens hem altijd opuit geweest om mensen te zegenen. “Wat was namelijk het eerste wat Hij deed toen Hij mensen schiep? Hij zegende hen, staat er op de eerste bladzijde van de Bijbel. En hoe eindigt de Bijbel? Met zegen. De laatste woorden spreken van de beste zegen die je je maar kunt wensen: `De genade van onze Here Jezus zij met u allen'.”


1. NBD|Biblion recensie

Dit mooi verzorgde boek bevat veertig door Renée de Vink gemaakte anonieme fotoportretten van 'allerlei mooie mensen met wie God oogcontact zoekt, omdat zijn liefde en aandacht op ieder van hen is gericht'. Bij elk van deze fraaie en sprekende fotoportretten schreef de vader van Renée, de schrijver, tekenaar en spreker Willem de Vink, een zegening waarin hij middels bijbelteksten God sprekend invoert. Deze zegeningen, aldus schrijvers eigen woorden, worden geplaatst in het perspectief van het door Jezus volmaakt volbrachte werk en daarbij tegelijkertijd, zoals Gods Geest dat doet, toegespitst en persoonlijk gemaakt. Een mooie en uiterst positief getoonzette uitgave, al zal vermoedelijk niet elke gelovige zich altijd kunnen vinden in Vinks geheel eigen verwoording van bijbelteksten. Voor gebruik op verenigingen en als geschenkboek. 
O.W. Dubois (NBD|Biblion recensie)

 

www.vergadering.nu