www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

2 RECENSIES


De God van wonderen
Het getuigenis dat Jezus Christus Dezelfde is
Jan Zijlstra
Uitgeverij Wings of Healing
256 pagina's, € 15,00
ISBN 9789082081527
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl



In Marcus 16:18 geeft Jezus Christus Zijn volgelingen de opdracht om mensen de handen op te leggen tot genezing. 


In dit boek vind je voorbeelden van mensen die door God zijn genezen van ongeneesbare ziektes.
 





2. Profetisch Perspectief - oktober 2014 - www.profetischperspectief.nl

De God van wonderen

Recensie door Jan van Barneveld

De schrijver, Jan Zijlstra, is op 17 jarige leeftijd tot geloof in de Here Jezus gekomen. Anderhalf jaar later kreeg hij een roeping om het evangelie te verkondigen. Nog twee jaren later, hij was toen 21 jaar, stelde hij zich fulltime daartoe beschikbaar. Ruim veertig jaar bracht hij het Woord van God en werd zijn bijbelkennis vergroot en verdiept. Op 16 augustus 1992 werd zijn bediening uitgebreid met gebed voor zieken. Vanaf dat moment gebeurden er grote genezingswonderen en kwamen duizenden mensen tot geloof in de Here Jezus. Dit boek geeft u een beknopt verslag van die wonderen en van de bijbelse argumenten waarop Zijlstra zijn visie baseert.

Het boek bestaat uit 45 hoofdstukken vol ontroerende verhalen van mensen die meestal na een lange weg vol pijn, lijden en roepen tot God, door een machtig wonder genezen zijn. De verhalen worden afgewisseld door boeiende, verrassende bijbelstudies over genezing in de Bijbel. Een paar voorbeelden: Vier belangrijke verklaringen van God als Genezer (10); God is groter dan uw nood (13); Wat leerde Jezus over genezing (23); Over volhardend bidden (30); Groeiend geloof (32); Het grootste wonder is onze redding (43); Een twintigtal bijbelse uitspraken over genezing (45).

Een opvallende overeenkomst bij al die bemoedigende getuigenissen van Gods genade, liefde en grote macht, is dat veel genezingen vooraf gingen door veel en soms jarenlang gebed door de zieke, familie, kerk of gebedsgroep. Gods wonder tijdens de genezingsdienst was soms de 'finishing touch' van de Here Jezus als antwoord
op al die gebeden. Opvallend is ook dat die genezingen veel harten hebben geopend voor het evangelie. De schrijver heeft duidelijk twee doelen met dit boek. Allereerst vanuit de Bijbel wijzen op Gods routes naar redding en genezing. Daarnaast wil hij aantonen dat Jezus Christus ook nu nog dezelfde is.

Van de tientallen getuigenissen geven we u een paar door:

Het hart van Daniël Peulen kreeg van de artsen nog maar een halfjaar. Op 27 april 2008 genas de Here hem tijdens een genezingsdienst.Vandaag fietst hij nog vrolijk en dankbaar rond. 

Janneke Vlot uit Bleskensgraaf had jaren lang vreselijke pijnen door posttraumatische dystrofie. Zelfs morfine hielp niet. Er werd, ook vanuit haar PKN-gemeente, veel voor haar gebeden. Toen kwam ze op 4 maart 2007 naar de genezingsdienst en werd op slag genezen. Haar man, Teun, hing haar rolstoel in de boom en het dorp verheerlijkte God.

Carly Alkema uit Dokkum had jarenlang ondraaglijke pijnen door de ziekte van Hirschsprung. Zij aarzelde om naar een genezingsdienst te gaan. Hun zoon onderzocht het en vond dat de boodschap van evangelist Zijlstra Bijbels was. Zij raadpleegden ook de oudsten van de gemeente van de Vergadering. Ze gingen en Carly werd genezen. Momenteel leiden haar man en zij een gezegend zendings- en hulpverleningswerk in Zuid-Afrika. Ook zij geven God de eer, want Hij is de Genezer.

Genezingen worden zorgvuldig geregistreerd. Voorgaande drie voorbeelden maken dit duidelijk. Wilt u meer weten, of iets van de boodschap van Zijlstra horen en zijn programma zien (elke eerste en tweede zondag van de maand zijn er grote genezingsdiensten in Warmond), kijk dan even naar www.wingsofhealing.nl of neem contact op via info@wingsofhealing.nl. 

Kritiek? 'leder die Gods werk doet, krijgt kritiek. Zelfs de Here Jezus en de apostelen,' zegt Zijlstra. Mijn advies: lees dit boek. Het zal voor elke lezer een goede, geestelijke exercitie zijn om na te gaan of de boodschap bijbels is. Het boek ontroerde mij.

Getuigenis Janneke Vlot
In 1989 struikelde Janneke in de keuken en viel op haar knie. Wat in het begin alleen maar een blauwe plek was, zou een lijdensweg van 18 jaar worden. Na diverse operaties waren de pijnen alleen maar erger geworden. Uiteindelijk kreeg Janneke van de doctoren te horen: Mevrouw Vlot, u heeft posttraumatische dystrofie en wij kunnen absoluut niets meer voor u doen. De pijnen waren ondragelijk. Zelfs een zuchtje wind dat langs haar been streek als er een deur openstond, was al een kwelling. De conclusie van de artsen was: De fysieke schade is niet meer te herstellen en er is geen kans op genezing. Maar Janneke besloot om naar de genezingsdienst te gaan. Daar hoorden ze dat Jezus Christus nog steeds Dezelfde is. Er werd voor Janneke gebeden en op hetzelfde moment werd ze wonderbaarlijk genezen en 18 jaar van verschrikkelijke pijn was in één moment voorbij.
(Afkomstig van de site www.wingsofhealing.nl, de site van Jan Zijlstra)



1. - mei 2014 - www.uitdaging.nl 

Over genezing

Recensie door Joke Tan


Het laatst verschenen boek van Jan Zijlstra, De God van Wonderen, heeft als ondertitel: 'Het getuigenis dat Jezus Christus Dezelfde is'. Inderdaad is zijn boek een getuigenis: mensen vertellen hun verhaal over een genezingswonder en hoe zij dit beleefd hebben.


Tussendoor beschrijft Zijlstra zijn visie op genezing en bevrijding. In dit boek vinden we - uiteraard - alleen positieve verhalen. Die zijn indrukwekkend: ernstig zieke mensen ontvingen geloof en werden genezen. Sommige getuigenissen zijn elders uitgebreider verteld, zoals dat van Marijke Brinkhuis (www.godheefteenbeterplan.nl). Steeds gaat het om gewone mensen die wanhopig waren en weer hoop kregen; we kunnen het bij al deze 'getuigen' zelf navragen.


Mosterdzaadje
De enorme berg op de cover, symbool voor de grote nood van zieken, doet denken aan Jezus' woorden dat een mosterdzaadje geloof genoeg is om zo'n berg te verplaatsen. Net als in andere boeken van Zijlstra is de schrijfstijl gedragen. Meer variatie en een vlottere schrijfstijl zouden de tekst sterker maken. Ook neemt Zijlstra tekst letterlijk over uit de Bijbelvertaling 1951. Dit is zijn manier om respect te tonen, maar die kan afstandelijk overkomen.


Wie genezing zoekt, moet de Genezer ontmoeten, stelt Zijlstra. Een goed advies: De Genezer doet wonderen op momenten en manieren die wij niet kennen. En soms gebruikt Hij daar mensen als Zijlstra voor.
 

www.vergadering.nu