www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

3 RECENSIES


Doe iets!
het einde van je huwelijk is niet het einde van je leven
Kevin DeYoung
Uitgeverij De Vuurbaak
120 pag., € 12,50
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl




Veel christenen zijn zo druk met het zoeken naar Gods wil in hun leven dat ze onrustig van kerk naar kerk, van werk naar werk en van relatie naar relatie rennen. Anderen zitten verlamd op de bank te wachten op een duidelijk teken van God en durven geen initiatief meer te nemen. 

Kevin DeYoung laat vanuit de Bijbel zien dat God echt niet op iedere kruising in ons leven een opdracht geeft om links of rechts af te slaan. Zijn plan met ons leven heeft Hij allang neergelegd: Hem liefhebben met heel ons hart, zijn Woord gehoorzamen en daarna... maak een keuze en ga ervoor! 
Doe iets! is een prikkelend boek voor tobbers, twijfelaars en andere christenen.

3 RECENSIES


3. EO - Insite - oktober 2010 - www.eo.nl/visie


2. EO - Insite - september 2010 - www.eo.nl

Doe iets!

Recensie door Remko den Boef

Op de cover van Doe Iets! staat: 'Hoe goede keuzes te maken zonder dromen, visioenen, losse bijbelverzen, woorden in de wolken, open deuren, dobbelstenen en bliksemschichten.' Het moge duidelijk zijn: dit is een prikkelend boek. 

In Doe lets! vind je geen zalvende geestelijke praatjes, maar een duidelijke en scherpe visie op het begrip 'Gods wil'. Voor veel christenen is dat namelijk een soort levensdoel geworden: Gods wil zoeken in je leven. Wat voor sommigen resulteert in het constant maken van nieuwe keuzes, terwijl anderen hun hele leven zittend op de bank wachten op dat ene teken van boven. 

Kevin DeYoung rekent in zijn boek volledig af met deze manieren van leven. Verwacht van God geen volledig uitgewerkt levensplan met daarin je toekomstige partner, woonplaats, baan, etc. Gelukkig niet! Heb Hem lief met je hele hart, gehoorzaam Zijn woord en daarna: maak een keuze en ga ervoor! 

Doe Iets! is een verhelderend boek, met voldoende stof om nog lang over na te denken. Een aanrader. 


1. Uitdaging - mei 2010 - www.uitdaging.nl




Doe iets! Een bevrijdende visie op de wil van God

Anne Westerduin is voormalig hoofdredacteur van Eva, is nu mede-eigenaar van SestraMedia, een bedrijf dat zich richt op vrouwen en communicatie.

Alleen de ondertitel van dit boek van Kevin DeYoung deed mij al naar dit boek grijpen: hoe goede keuzes te maken zonder dromen, visioenen, losse Bijbelverzen, woorden in de wolken, open deuren, dobbelstenen en bliksemschichten. Ik behoor namelijk tot de categorie christenen die wel ‘iets' heeft met signalen van God. Laat ik zeggen: ik heb het gevoel dat je net wat beter weet welke kant je op moet als je een bijzonder teken ontvangen hebt. Dit boek werkt heel bevrijdend voor mensen die zo denken!

Kevin DeYoung onderbouwt op een Bijbelse manier dat Gods wil op het spoor komen veel eenvoudiger is dan wij er vaak van maken. Hoofdstuk 3, waarin hij uitlegt dat veel christenen koortsachtig op zoek zijn om God te behagen, roept denk ik bij vrijwel iedereen herkenning op. Mijn generatie (de dertigers) kent de diepe behoefte om alles uit het leven te halen, we zoeken naar een diepe vervulling van ons bestaan. Ook in het geloof willen we zo Gods weg gaan dat we dat steeds merken en voelen. DeYoung roept ons een halt toe. Houd op met zo passief en angstig af te wachten welke kant je op moet! God wil juist dat je zélf je keuzes maakt. Niets geen ingewikkelde zoektocht, gewoon gáán! Het enige wat je moet doen is de weg van de wijsheid gaan. Hoe je dat doet? Door de Bijbel te bestuderen, goede raad te zoeken en tot God te bidden om inzicht. Dat klinkt ontnuchterend eenvoudig en dat is het ook... Misschien willen we juist daar wel niet aan: het is veel fijner om je te wentelen in gepeins en gepieker en vervolgens maar niets te doen. 

Dit boek was voor mij een geestelijke schop achter mijn geestelijke achterste: doe iets!! Elke dag zet ik me nu in voor SestraVrouw, een bedrijf waarbij wij vrouwen willen laten zien dat je christen-zijn en je gewone dagelijkse dingen alles met elkaar te maken hebben. Ik kan je zeggen: de theorie van DeYoung klopt. God is blij met mijn werk, zolang ik blij ben met Hem in dat werk (97). Lezen dus dat boek!

www.vergadering.nu