www.vergadering.nu  Recensie-index  www.vergadering.nu

1 RECENSIE


Notebookbijbel HSV
Uitgeverij: Jongbloed media
Uitgeverij: Jongbloed media
Gewicht: 844 g
Afmetingen:190×164×37 mm
Bindwijze: Hardback
Pagina's: 1480 pagina's
ISBN: 9789065395634
Prijs: €49,00
Dit boek bestellen bij Boekwinkeltjes.nl (tweedehands)...

of zoek bij: fakkel.nl | ichthusboekhandel.nl | goedhartboeken.nl

Op zoek naar een handzame Bijbel met schrijfruimte? Kies dan een van onze Notebookbijbels! Ze zijn er in de kleuren zwart, aardetint en olijfgroen, en bevatten naast de bijbeltekst in de Herziene Statenvertaling een hele kolom met schrijfruimte voor al je gebeden, gedachtes, vragen en aantekeningen. Geschikt voor gebruik tijdens je stille tijd, maar door het formaat en het elastiek ook makkelijk mee te nemen naar de kerk, kring of een studieavond. Een Bijbel voor alle gelegenheden! • Een Bijbel met de HSV in een handzaam formaat met elastiek en leeslint • Veel schrijfruimte


1. Christenleven - 29 juni 2024 -  https://christenleven.blogspot.com

Notebookbijbel HSV

Boekrecensie door Wendy Born-van den Brink

Wie op zoek is naar een handzame Bijbel met schrijfruimte, zal zeer content zijn met de net verschenen Notebookbijbel van Jongbloed media. Hij is verschenen in drie kleuren: zwart, aardetint en olijfgroen. 

De Bijbel bevat naast de Bijbeltekst in de Herziene Statenvertaling een hele kolom met schrijfruimte voor al je gebeden, gedachtes, vragen en aantekeningen. 

Deze uitgave is zeer geschikt voor gebruik tijdens je stille tijd, maar door het formaat en het elastiek ook makkelijk mee te nemen naar de kerk, kring of een studieavond. 

Deze prachtige Bijbel is voorzien van een elastiek én leeslint en bevat veel schrijfruimte.

Een klein nadeel is wel dat het lettertype niet heel groot is maar daardoor is het formaat wel erg handzaam. 
Het is een prachtige toevoeging aan de collectie Bijbels die Jongbloed Media uitgeeft.


Nu is een Bijbel niet 'zomaar' een boek om over te schrijven. Mijn recensie gaat vooral over de vorm van deze nieuwe Notebookijbel maar belangrijker is het om de inhoud ervan tot je te nemen. Graag deel ik daarom onderstaande aandachtspunten om je aan te moedigen om de Bijbel ook dagelijks daadwerkelijk te gebruiken.
De Bijbel is namelijk niet bedoeld om achteloos gelezen te worden, ‘maar om de stem van de Heer erin te horen’ en daarna hetgeen je hebt geleerd of gehoord ook daadwerkelijk toe te passen in je leven. Het gaat er tenslotte om God en Zijn Zoon, Jezus Christus, beter te leren kennen en de relatie met Hem elke dag meer en meer te verdiepen.

Kort gezegd heb je drie verschillende manieren om de Bijbel te gebruiken:

1. Als een boek
Allereerst het gewoon doorlezen van de Bijbel. Veel mensen die de Bijbel voor het eerst in handen krijgen lezen de Bijbel als boek door. Jammer genoeg verleren veel christenen het gewone lezen van de Bijbel. Want juist door het gewone lezen zie je mooie lijnen in de Bijbel terug. Je ziet de geschiedenis, de verhalen, de verbanden in de verhalen. Gebruik voor deze manier van Bijbellezen een vertaling die niet te moeilijk leest. Op dit weblog vind je mogelijkheden om dit volgens een rooster te kunnen doen.

2. Mediterend (Stille tijd)
Als tweede kun je mediteren over de Bijbel. Het klinkt misschien wat onbekend, maar met deze vorm neem je de tijd om een tekst te 'ervaren'. Mediteren is niet studeren en is niet een of andere intellectuele bezigheid. Het is meer bouwen aan je relatie met God die spreekt door zijn Woorden heen. Belangrijk bij mediteren is dat je de tijd neemt en dat je de rust en stilte opzoekt. De tekst moet zijn werk in je doen. De Bijbel heeft het ook over een 'binnenkamer', een privéplek om God te ontmoeten.

3. Bestuderend
Als derde kun je de Bijbel bestuderen. Daarbij lees je, analyseer je, zoek je bewust naar de diepere betekenis en de rijke uitleg. Allerlei details en verbanden kunnen je dan helpen om de Bijbel te begrijpen en toe te passen. Met deze vorm van Bijbellezen kun je ver gaan. Het is goed om te leren om de Bijbel te bestuderen en jezelf de tijd te gunnen hiervoor. Je zult dan merken dat je schatten opgraaft die onder het oppervlak verborgen zijn en aan de vluchtige lezer voorbij zullen gaan. Sommige schatten zitten zelf heel diep onder het oppervlak. Net als bij de andere manieren van Bijbellezen is het ook hier niet zozeer van belang wat jij vindt, maar of de Bijbel toegang krijgt tot je hart en je denken.

Mocht je vragen hebben over deze manieren van Bijbellezen of andere vragen, stuur mij dan gerust een e-mail

www.vergadering.nu