www.vergadering.nu De Leesmap www.vergadering.nu

12 april 2010 - Christelijk Informatie Platform - www.cip.nl 

"Ik was naar de hel gegaan" 

Ger de Koning

"Als de Heer Jezus 45 jaar geleden was teruggekomen, was ik naar de hel gegaan." Dat vertelt auteur Ger de Koning: "Wij weten hoe erg het oordeel van God is over mensen die Zijn liefde in de gave van Zijn Zoon niet beantwoord hebben, daarom moeten we geen mogelijkheid onbenut laten om ze te vertellen dat ze de Heer Jezus nodig hebben. Dit kan door te waarschuwen voor de gevolgen van het bewust afwijzen van Jezus Christus, maar ook door het evangelie als een boeket bloemen aan te bieden."




Profetie als een lamp
"In 2 Petrus 1 stelt de apostel profetie voor als een lamp die in het donker de weg wijs. Profetieën over de eindtijd wijzen ons de weg in de donkere tijd waarin we leven. Als je van iemand houdt, wil je alles van die persoon weten, wat hij gaat doen, wat hem bezighoudt en waarom hij bepaalde dingen doet. Als hij iets vertelt, ga je niet pas als het gebeurd is met hem meeleven. Dat doe je van tevoren al. Zo is het bij de Heer Jezus ook: Hij heeft ons door Zijn Woord verteld wat er gaat gebeuren en daar mogen we ons nu al op verheugen."

Volgens de auteur leven we sinds de dood van de Heer Jezus aan het kruis in de eindtijd: "Je ziet op diverse plaatsen in de Bijbel dat er gesproken wordt over de laatste dagen en de laatste ure. Natuurlijk roepen er mensen dat christenen dat al eeuwen roepen, maar daar heeft Petrus rekening mee gehouden in zijn brief. In het derde hoofdstuk van zijn tweede brief waarschuwt hij voor spotters die in het laatst van de dagen zullen komen. Ze zullen roepen: 'Waar is de belofte van Zijn toekomst? Want vanaf de dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.' Dit zien we veel terugkomen in onze tijd. We moeten bedenken dat elke dag die God langer geeft, genadetijd is. ‘De Heer vertraagt de belofte niet zoals sommigen het voor traagheid houden, maar Hij is lankmoedig over u, daar Hij niet wil dat iemand verloren gaat, maar dat allen tot bekering komen.’

Boeket bloemen
Volgens De Koning kunnen we om ons heen zien dat we in 'de laatste ure' leven en dat we meer moeten evangeliseren: 
"Met het oog op de eindtijd is evangelisatie en zending een absolute noodzaak. De komst van Christus ten oordeel is dichtbij en de opname van de gemeente is dus nog dichterbij. We moeten, waar we maar kunnen, mensen vertellen over de Heer Jezus als de enige Weg tot God. We weten hoe erg het oordeel van God is over mensen die Zijn liefde niet beantwoord hebben, daarom moeten we geen mogelijkheid onbenut laten om ze te vertellen dat ze Christus nodig hebben. Dat vertelt de apostel Paulus in hoofdstuk 5 van de tweede brief aan de Korinthiërs. Even later zegt hij ook dat de liefde van Christus ons dringt. We kunnen mensen dus op twee manieren het evangelie verkondigen: door ze te waarschuwen voor het komend oordeel en door het evangelie aan te bieden als een prachtig boeket bloemen."

Te laat
De Koning roept naamchristenen op om zich te bekeren: "Er zijn bijvoorbeeld in Nederland veel mensen die zich christen noemen, maar geen levende relatie met de Heer Jezus hebben. Als zij zich niet bekeren zal God hen een dwaling sturen zoals in de tweede brief aan de Thessalonicensen (hoofdstuk 2:10-12) is beschreven. Zij moeten haast maken om het met God in orde te maken, anders is het voor eeuwig te laat en gaan ze voor eeuwig verloren. Omdat ze Gods Geest jaren lang bewust weerstaan hebben, terwijl ze de kans hebben gehad zich te bekeren, zal het na de opname daarvoor te laat zijn. Voor altijd te laat..."

De Leesmap-index


 

www.vergadering.nu